Včasih smo rekli “papir vse prenese”

Kadarkoli mora človek pripraviti dokument, na osnovi katerega naj bi se sprejele neke odločitve, se sooči s problemom, ali stvari postaviti jasno ali pa jih morda nekoliko zamegliti. To se lahko naredi z leporečenjem in uporabo strokovnih izrazov. Še najbolje pa je, če naročnik sploh ni pravilno zastavil (naslovil) zahteve. O nesrečni zahtevi Sveta RTV Upravi, da priprave dokumente o “reorganizacijami” sem že pisal. In Uprava je domačo nalogo naredila in spisala dokument, ki sem ga sicer analiziral in je povsem neuporaben, razen za »modrovanje«, vendar mi je res zmanjkalo časa volje za pojasnjevati povsem osnovne in logične zahteve. V nadaljevanju pa podajam, kako bi lahko neresne zahteve Sveta recimo Uprava naslovila z uporabo umetne inteligence, konkretno ChatGPT4,5. Mislim, da kakšnega bistvenega odstopanja od predanega, niti ni. Seveda pa ponavljam, kot sem že zapisi na FB, skoraj vse izzive, ki jih naslavlja uprava v »Naprej RTV Slovenija« bo treba resnično zastaviti v sanacijskem programu, ki bo, priznam še vedno upam, osnova dogovora med RTV, MK (Vlado) in sindikati.

Torej je vse v nadaljevanju spisal ChatGPT 4,5 (vključno z vsemi napakami). Dal sem mu nalogo: Pripravi program celostne programske, kadrovske, finančne in sistemske reorganizacije RTV Slovenija s strateškimi cilji reorganizacije in ukrepi za doseganje posameznih ciljev in časovnico.

POZOR, TEKST V NADALEJVANJU JE PRIPRAVIL PROGRAM CathGPT 4,5!

1. Strateški cilji reorganizacije

Programski cilji

  • Povečati kakovost in raznolikost vsebin, ki jih ponujamo, s ciljem privabiti širše občinstvo.
  • Integrirati nove medijske trende in tehnologije, da ostanemo relevantni v digitalni dobi.

Kadrovski cilji

  • Zagotoviti visoko usposobljenost in zadovoljstvo zaposlenih skozi nenehno izobraževanje in razvoj.
  • Prestrukturirati organizacijsko shemo za boljše upravljanje in komunikacijo med oddelki.

Finančni cilji

  • Stabilizirati finančno stanje z izboljšanjem upravljanja sredstev in optimizacijo stroškov.
  • Razviti nove vire prihodka, ki bodo podprli naše poslanstvo in neodvisnost.

Sistemski cilji

  • Modernizirati IT infrastrukturo za izboljšanje produkcije, distribucije in arhiviranja vsebin.
  • Vzpostaviti robustne varnostne protokole za zaščito informacij in podatkov.

2. Ukrepi za doseganje ciljev

Programski ukrepi

  • Razvoj in uvedba novega portfelja oddaj, ki bo osredotočen na kakovost in inovativnost.
  • Investiranje v digitalne platforme za boljši doseg in interakcijo z občinstvom.

Kadrovski ukrepi

  • Izvedba delavnic in tečajev za izboljšanje veščin zaposlenih.
  • Revizija in optimizacija delovnih mest za povečanje učinkovitosti in zmanjšanje prekrivanj vlog.

Finančni ukrepi

  • Revizija in restrukturiranje finančnega planiranja in proračuna.
  • Raziskava in uvedba novih modelov financiranja, kot so sponzorstva in digitalne naročnine.

Sistemske izboljšave

  • Nadgradnja obstoječih IT sistemov in uvedba novih tehnologij za optimizacijo delovnih procesov.
  • Implementacija sistemov za nadzor kakovosti in varnosti podatkov.

3. Akcijski načrt

Časovnica

  • Programski ukrepi se začnejo v Q1 2024, s prvim pregledom rezultatov v Q3 2024.
  • Kadrovski ukrepi se začnejo v Q2 2024, z rednimi ocenami vsake tri mesece.
  • Finančni ukrepi se začnejo takoj, z mesečnimi poročili o napredku.
  • Sistemske izboljšave se pričnejo v Q2 2024, z načrtovanim zaključkom v Q4 2025.

Dodelitev odgovornosti

  • Vsak oddelek bo imel določene vodje projektov, odgovorne za nadzor in izvajanje specifičnih ukrepov.

Merila uspešnosti

  • Redno spremljanje in evalvacija vseh ukrepov z uporabo predhodno določenih KPI (ključnih kazalnikov uspešnosti).

Proračun

Določen bo celovit proračun za vsak segment reorganizacije, z možnostjo prilagoditev glede na finančne rezultate in zunanje financiranje. Ta proračun bo odobrilo nadzorno telo RTV Slovenija.

4. Komunikacijski načrt

  • Notranja komunikacija: Redno obveščanje zaposlenih o napredku in spremembah preko internih sredstev komunikacije, kot so intranet, e-pošta in mesečni sestanki. To bo vključevalo tudi usposabljanje zaposlenih za zagotavljanje, da so pripravljeni na nove procese in tehnologije.
  • Zunanja komunikacija: Transparentno komuniciranje z javnostjo in deležniki o ciljih reorganizacije, napredku in vplivu na programe in storitve. Ustvarjanje rednih tiskovnih izjav in uporaba socialnih medijev za obveščanje in vključevanje javnosti.

5. Upravljanje tveganj

  • Identifikacija tveganj: Prepoznavanje potencialnih izzivov in tveganj, povezanih z reorganizacijo, kot so odpornost na spremembe, tehnične težave in finančna nestabilnost.
  • Strategije za mitigacijo: Razvoj načrtov za omilitev teh tveganj, vključno z ustrezno tehnično podporo, prilagodljivimi finančnimi strategijami in aktivnostmi za gradnjo teama in spodbujanje sprejemanja sprememb med zaposlenimi.

6. Evalvacija in prilagajanje

  • Redne evalvacije: Sprotno ocenjevanje učinkovitosti uvedenih sprememb z analizo zbranih podatkov in povratnih informacij.
  • Prilagajanje strategij: Na podlagi rezultatov evalvacij in spremenjenih okoliščin prilagoditev načrta in ukrepov za zagotavljanje, da program ostaja učinkovit in v koraku s časom.

Ta program celostne reorganizacije bo zahteval skupinsko prizadevanje in odločno vodstvo, da se zagotovi njegova uspešna implementacija. Ključnega pomena bo, da vsi člani organizacije razumejo svoje vloge in so zavezani k doseganju skupnih ciljev, da RTV Slovenija ostane vodilna medijska hiša v regiji.”

Leave a comment